Logo REPER

Programul Politic - ⿻ Consultare Publică

Măsuri pentru Ești profesor sau profesoară într-o școală - ⿻ Consultare Publică

REPER - Oamenii înainte de toate

Salarizare diferențiată bazată pe performanță - ești recompensat(ă) pentru munca de calitate și pentru rezultate educaționale cu impact măsurabil

  • Implementăm un sistem de evaluare a performanței bazat pe rezultatele elevilor și feedback-ul părinților.
  • Oferim bonusuri salariale de până la 50% pentru profesorii cu performanțe deosebite.
  • Introducem un program de mentorat pentru profesorii noi, cu stimulente pentru mentorii de succes.
  • Creăm oportunități de dezvoltare profesională personalizate pentru fiecare profesor.
  • Organizăm competiții naționale anuale pentru recunoașterea celor mai inovativi profesori.
3 comentarii

Clase mai mici - poți acorda mai multă atenție fiecărui elev

  • Reducem numărul maxim de elevi per clasă la 20 în următorii 5 ani.
  • Angajăm 10.000 de profesori noi pentru a acoperi nevoile create de clasele mai mici.
  • Renovăm și extindem 500 de școli pentru a crea spații adecvate pentru clase mai mici.
  • Implementăm un sistem de predare în echipă pentru materiile principale.
  • Introducem ore săptămânale de mentorat individual pentru fiecare elev.
1 comentarii

Resurse moderne de predare - ai la dispoziție tehnologie și materiale de ultimă generație

  • Dotăm toate sălile de clasă cu table interactive și proiectoare în următorii 3 ani.
  • Oferim laptopuri sau tablete pentru toți profesorii din România.
  • Creăm o bibliotecă digitală națională cu resurse educaționale pentru toate materiile.
  • Implementăm laboratoare virtuale pentru științe în toate școlile gimnaziale și liceele.
  • Oferim acces gratuit la platforme educaționale online premium pentru toți profesorii.
0 comentarii

Program de lucru optimizat - mai puține ore de predare, mai mult timp pentru tutoriat individual, pregătire și dezvoltare personală

  • Reducem norma didactică la 16 ore pe săptămână pentru toți profesorii.
  • Introducem 5 ore săptămânale dedicate pregătirii lecțiilor și dezvoltării profesionale.
  • Implementăm un sistem de "an sabatic" plătit pentru profesori la fiecare 7 ani de activitate.
  • Oferim 20 de zile pe an pentru participarea la conferințe și cursuri de dezvoltare profesională.
  • Creăm un program de schimb de experiență între școli, cu 2 săptămâni pe an pentru fiecare profesor.
1 comentarii

Formare profesională continuă gratuită - îți îmbunătățești constant abilitățile de predare

  • Oferim 40 de ore de formare profesională gratuită anual pentru fiecare profesor.
  • Creăm o platformă online cu peste 250 de cursuri de specialitate și pedagogie.
  • Implementăm un sistem de microcertificate pentru recunoașterea formării continue.
  • Organizăm schimburi de experiență internaționale pentru 5000 de profesori anual.
  • Dezvoltăm parteneriate cu 100 de universități pentru programe de masterat subvenționat pentru profesori.
0 comentarii

Consiliere psihologică pentru prevenirea burnout-ului - primești sprijin pentru a face față stresului profesional

  • Angajăm un psiholog specializat în burnout profesional pentru fiecare 200 de profesori.
  • Organizăm sesiuni lunare gestionare a stresului în fiecare școală.
  • Implementăm un program de "buddy system" ("tovarăși de carieră) pentru sprijin reciproc între profesori.
  • Creăm spații de relaxare și socializare pentru profesori în fiecare școală.
0 comentarii

Autonomie în adaptarea programei - poți inova și adapta lecțiile la nevoile elevilor tăi

  • Acordăm profesorilor libertatea de a adapta 20% din curriculă la nevoile specifice ale elevilor lor.
  • Organizăm forumuri anuale unde profesorii pot propune actualizări ale programei școlare.
  • Implementăm un sistem de "clase experimentale" unde profesorii pot testa noi metode de predare.
  • Oferim granturi pentru profesorii care dezvoltă materiale didactice inovatoare.
  • Creăm o platformă online unde profesorii pot împărtăși și evalua reciproc planuri de lecții creative.
1 comentarii

Oportunități de schimburi de experiență - înveți de la colegi din țară și străinătate

  • Organizăm schimburi de experiență anuale pentru 5.000 de profesori în școli din UE.
  • Implementăm un program de "profesor invitat" facilitând predarea în alte școli din țară timp de o lună.
  • Creăm o rețea de 100 de "școli mentor" pentru schimburi de bune practici.
  • Organizăm conferințe regionale trimestriale pentru schimb de experiență între profesori.
  • Dezvoltăm o platformă online de mentorat, conectând profesori experimentați cu cei la început de carieră.
0 comentarii

Implicare în reforma educațională - vocea ta contează în modelarea viitorului educației

  • Includem reprezentanți ai profesorilor în toate comisiile de reformă educațională.
  • Organizăm consultări naționale anuale cu profesorii pentru îmbunătățirea sistemului educațional.
  • Creăm un consiliu consultativ al profesorilor pe lângă Ministerul Educației.
  • Implementăm un sistem de vot online pentru profesori pe politicile educaționale majore.
  • Organizăm "hackathoane educaționale" unde profesorii propun și dezvoltă soluții inovatoare.
0 comentarii

Respect și recunoaștere socială - profesia ta este apreciată la adevărata ei valoare

  • Lansăm o campanie națională de promovare a importanței profesorilor în societate.
  • Marcăm "Ziua Națională a Profesorului" cum se cuvine, prin gale care să celebreze profesorii remarcabili, atât cei contemporani, cât și antecesorii istorici.
  • Creăm un program de recunoaștere publică a profesorilor cu rezultate deosebite.
  • Oferim acces la prețuri reduse la evenimente culturale și sportive pentru toți profesorii.
0 comentarii

1. Eliminarea obligativității instituțiilor de învățământ de a practica servicii sociale (tabele zilnice cu elevii care beneficiază de masă, cereri și tabele cu cardurile de transport, completarea dosarelor de burse) 2. Asigurarea pregătirii inițiale a cadrului didiactic și obligativitatea absolvirii unui master didactic coordonat de profesori din învățământul preuniversitar, iar nu de universitari care nu cunosc curriculumul și nici elevii. 3. Stabilirea unei perioade de stagiatură de tipul rezidențiatului. 4. Definirea corectă a criteriilor de performanță didactică (Cadrele didactice care predau în școlile de periferie se confruntă cu provocări foarte mari cum sunt analfabetismul, absenteismul și abandonul școlar.) 5. selecția riguroasă prin acreditare a surselor de diplome, adeverințe și certificate acordate cadrelor didactice contra cost, acte necesare la ”portofoliul cadrului didactic”. 5. asigurarea demnității cadrului didactic prin măsuri care să nu mai permită contestarea actului predării și evaluării ca metodă de intimidare a profesorului 6. asigurarea personalului nedidactic și didactic auxiliar necesar în fiecare școală. 7. asigurarea de servicii de psihoterapie gratuite pentru copii și părinți, decontate prin CAS, cu trimitere de la psihologul școlar 8. înființarea unui post de jurist la nivelul fiecărei școli (cadrele didactice sunt nevoite in prezent să conceapă tot soiul de decizii și hotîrâri pe care trebuie să le întemeieze legal prin corelarea mai multor legi pe care nu le putem interpreta)

Propusă de: Alina Mihai

0 comentarii

Sunt profesor de matematica(liceu)... Propunerea mea se refera la modalitatea prin care un tanar poate sa devina profesor de matematica: Sa absolve facultatea de Matematica-Informatica (desigur, urmand in cadrul facultatii si modulul pedagogic). De mai multi ani, grupele/grupa de matematica pura a fost desfiintata; s-a justificat atunci ca dubla specializare ar fi benefica pentru tinerii profesori care,astfel,pot preda si matematica si informatica. In opinia mea o astfel de decizie a fost o eroare!Cel putin din doua motive : 1. Multi tineri cu reale aptitudini/competente in matematica si cu vocatie pentru predarea matematicii dar cu o aderenta redusa fata de calitatea de programator , daca ajung in facultate , traiesc un adevarat supliciu datorita examenelor de informatica practicate nediferentiat.Ei au intrat la aceasta facultate cu gandul sa devina profesori de matematica si nu de informatica. 2. Mai grav este faptul ca absolventilor clasei de stiinte sau chiar tehnologic, buni si foarte buni la matematica, li se optureaza din start calea spre aceasta profesie( prof. de mate) ei neinvatand in scoala programare ceea ce le creeaza un handicap inca din anul I cand examenul de programare este identic pentru toti.Fiul meu este astazi propf. de matematica, ii place aceasta profesie,este apreciat atat de elevi cat si de conducerea scolii; a intrat la facultate (UBB) in 2004 la sectia de matematica al doilea pe lista( ultimul an de existenta a acestei sectii) fiind absolvent de liceu-stiinte. Examenul de informatica si l-a luat, cu chiu cu vai in anul IV .In ultimii 10 ani am cunoscut elevi buni si foarte buni la matematica de la liceele tehnologice sau stiinte care,desi ar fi dorit sa ajunga prof. de matematica au renuntat la idee pentru motivele enuntate mai sus. De aceea propun: Sa se faca diligentele necesare pentru reinfiintarea grupelor de matematica din cadrul facultatilor de mate-info cu o programa restructurata asa fel incat grupele de matematica sa parcurga cursurile de programare potrivit cu cunostintele dobandite de toti in liceu iar exigentele sa fie mai reduse pt. cei ce opteaza pentru matematica pura sau partea pedagogica. PS: In ultimii ani , asistam la o adevarata penurie de profesori de matematica in liceele clujene; se apeleaza in fiecare an la profesori pensionari,studenti sau chiar ingineri de toate felurile.Asadar nu doar salariul profesorului este cauza penuriei ci si lipsa de viziune, cunoastere si interes a politicului si a sistemului birocratic atasat care deserveste astazi invatamantul din Romania. Multumesc pentru interes.

Propusă de: POENARU DAN

0 comentarii

Ar fi de dorit ca profesorii sa poata face pregatire cu proprii elevi, atata timp cat ii duc spre performanta, teste Cambridge.

Propusă de: Rosca Simona

0 comentarii

Ce reprezintă acum scara notelor din învățământul românesc? Mai are încredere cineva în ea? Are vreo obiectivitate? Cum premiezi un profesor pe baza rezultatelor/notelor unui elev de-al său? După mine este o utopie să introduci un sistem de performanță a profesorului. Sunt curios să dezbatem acest subiect. La fel și pentru actori, și pentru medici, și pentru asistenții sociali.

Grigorescu - 30 noi 2024

Consider cruciala numirea directorului intr-o scoala! Care sunt criteriile si metodele (procedura) prin care persoane mediocre,obediente sau cu "coatele ascutite" pot fi tinute la distanta de o astfel de functie? Multumesc anticipat pentru raspuns.

POENARU DAN - 31 oct 2024

Adaugă un comentariu